OPIS SPRAWY/ ZADANIA:
Wyborca przebywający na obszarze gminy w okresie obejmującym dzień wyborów jest dopisany do spisu wyborców na jego wniosek wniesiony do urzędu gminy najpóźniej w 10 dniu przed dniem wyborców. Prawidłowość danych zawartych we wniosku sprawdza się z dokumentem stwierdzającym tożsamość wnioskodawcy
KOGO DOTYCZY:
Procedura dotyczy obywateli polskich przebywających na terenie gminy bez zameldowania na pobyt stały uprawnionych do korzystania z praw wyborczych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
WYMAGANE DOKUMENTY:
Wymagane są następujące dokumenty:
- wniosek o wpisanie do spisu wyborców
- dokument stwierdzający tożsamość
OPŁATY: Brak
MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW: Pokój nr 5 Referat Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY: Niezwłocznie
PODSTAWA PRAWNA:
Ustawa z dnia 12 kwietnia 2001r Ordynacja wyborcza do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. z 2007r Nr 190 poz 1360 ze zm.)
TRYB ODWOŁAWCZY:
Każdy może wnieść odpowiednio do Wójta, który sporządził spis wyborców, reklamację w sprawie nieprawidłowości sporządzenia spisu.
Reklamację wnosi się pisemnie lub ustnie di protokołu.
Wójt obowiązany jest rozpatrzyć reklamację w terminie 3 dni od dnia jej wniesienia i wydać decyzję w sprawie.
Na decyzję nieuwzględniającą reklamacji można wnieść skargę, w terminie 3 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem Wójta do właściwego sądu rejonowego
UWAGI I DODATKOWE INFORMACJE: -