OPIS SPRAWY / ZADANIA:
Wymeldowania dokonuje właściwy organ gminy na wniosek strony lub z urzędu decyzją administracyjną osoby, która opuściła miejsce pobytu stałego lub czasowego ponad 3 miesiące i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się.
Wniosek o wymeldowanie składa właściciel lokalu
KOGO DOTYCZY:
Wnioskodawca – właściciel lokalu oraz osoba, która opuściła miejsce zameldowania na pobyt stały i nie dokonała obowiązku meldunkowego
WYMAGANE DOKUMENTY:
wniosek o wymeldowanie.
kserokopia dokumentu dotyczącego stanu prawnego lokalu mieszkalnego lub budynku prywatnego
OPŁATY:
10 zł opłaty skarbowej za wydanie decyzji
W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową 17 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej
MIEJSCE ZŁOŻENIA I ODBIORU:
Urząd Gminy Kłomnice – pokój nr 5
JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Urząd Gminy Kłomnice
TERMIN ODPOWIEDZI:
miesiąc
TRYB ODWOŁAWCZY:
Odwołanie do Wojewody Śląskiego za pośrednictwem Wójta Gminy Kłomnice w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji
UWAGI:
brak
PODSTAWA PRAWNA:
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tekst jednolity Dz.U. z 2017r., poz. 657)
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 12 listopada 2015r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (tekst jednolity Dz. U. z 2015r. poz. 1852),
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz.U. z 2017 r., poz. 1257)
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz.U. z 2016 r., poz. 1827 z późniejszymi zmianami);
ZAŁĄCZNIKI:
brak
PLIKI DO POBRANIA:
brak