OGÓLNY OPIS SPRAWY/ZADANIA:
Wykonanie przyłącza wodociągowego i kanalizacyjnego odbywa się w następującej kolejności:
- Wypełniamy wniosek o wydanie warunków przyłączenia do gminnej sieci wodociągowej – sieci kanalizacyjnej. Druk wniosku można otrzymać w Urzędzie Gminy pokój 205 lub pobrać z załacznika. Do wniosku wymagane są dwa załączniki mapę do celów projektowych i akt prawny uprawniający do władania nieruchomością.
- Urząd Gminy wydaje warunki techniczne wykonania przyłącza (pokój 205)
- Zlecamy zaprojektowanie przyłącza projektantowi posiadającemu uprawnienia, potrzebne będą otrzymane z Urzędu Gminy warunki techniczne oraz mapa do celów projektowych.
- Gotowy projekt składamy do Urzędu Gminy (pokój 207), gdzie zostaje wydana zgoda (lub odmowa) na wykonanie przyłącza.
- Budowa przyłącza realizowana jest przez wyspecjalizowaną firmę – zatrudnia ją petent.
- Po wykonaniu przyłącza należy ten fakt zgłosić w Urzędzie Gminy (pokój 207)
- Wykonaną przez geodetę inwentaryzację powykonawczą zabudowanych urządzeń, dostarczamy do Urzędu Gminy (pokój 207) w terminie 60 dni od daty wykonania przyłącza.
WYMAGANE DOKUMENTY:
- tytuł prawny władania nieruchomością (akt notarialny lub akt własności ziemi)
- Mapa do celów projektowych wykonana przez geodetę
OPŁATY:
Brak opłat skarbowych.
MIEJSCE ZŁOŻENIA I ODBIORU:
Urząd Gminy Kłomnice, referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej - pokój 201
JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej
TERMIN ODPOWIEDZI: Wydanie zaświadczenia następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od daty złożenia wniosku.
TRYB ODWOŁAWCZY: Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Częstochowie, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia (odbioru) za pośrednictwem Wójta Gminy Kłomnice