Wystarczy tylko w wyznaczonym terminie naboru złożyć w Urzędzie Gminy Kłomnice wniosek, do którego należy dołączyć opis zawierający dokładny adres i kolorowe zdjęcie zgromadzonego na nieruchomości azbestu.
Termin naboru przypada na pierwszy kwartał danego roku i każdy z mieszkańców ma realną możliwość złożenia wniosku.
Już od kilku lat mieszkańcy gminy Kłomnice mają możliwość bezpłatnego odbioru zgromadzonego odpadu. Warunkiem realizacji zadania związanego z usuwaniem azbestu i wyrobów zawierających azbest jest uzyskanie przez gminę dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach.
Odbiorem azbestu zajmuje się uprawniony do tego podmiot, wybrany w zapytaniu ofertowym i specjalizujący się w odbiorze odpadów niebezpiecznych.
Wobec czego Urząd Gminy Kłomnice dementuje nieprawdziwą informację zamieszczoną na jednym z portali społecznościowych, jakoby „gmina zleciła wywożenie dziadostwa” w postaci azbestu.
Ustalaniem sprawcy pozbycia się azbestu zajmuje się Policja. Ewentualnych świadków zdarzenia prosimy o kontakt z Urzędem Gminy Kłomnice lub z Komisariatem Policji w Kłomnicach.