Praca nad projektem rozpoczęła się w listopadzie.
Jego celem było zapoznanie się z różnymi aplikacjami, które można wykorzystać w procesie uczenia się i nauczania, usprawnienie umiejętności pracy z komputerem oraz współpraca z rówieśnikami. Wzięli w nim udział uczniowie ze szkół z państw: Turcja, Włochy, Mołdawia, Bułgaria, Rumunia i Polska-dwunastu uczniów z klas 6a i 7b ze Szkoły Podstawowej w Kłomnicach. Językiem komunikacji był angielski.
Projekt był bardzo bogaty w ćwiczenia i aktywności uczniów i nauczycieli. Na początku nauczyciele przygotowali zdjęcia i krótkie prezentacje swojego kraju, szkoły i miejscowości. W listopadzie wykonaliśmy mówiące awatary w aplikacji Voki, które przedstawiały uczestników ze szkoły w Kłomnicach. Był to również czas konkursu na logo i plakat projektu, nad którymi pracowali uczniowie i nauczyciele. Wykorzystaliśmy aplikacje FreeLogoDesign i PosterMyWall. Oprócz tego utworzyliśmy chmury wyrazowe w WordArt, używając nazw aplikacji potrzebnych w projekcie. Omówiliśmy tematykę bezpieczeństwa w internecie. Powstała tablica Jamboard z najważniejszymi zasadami, strona komiksu Pixton i plakat z hasłem związanym z Dniem Bezpieczeństwa Komputerowego. Praca nad projektem z szósto- i siódmoklasistami odbywała się online raz lub dwa razy w tygodniu. Zostało również zorganizowane początkowe zdalne spotkanie wszystkich uczestników na platformie Zoom oraz kilka spotkań nauczycieli, podczas których omawialiśmy zadania na dany miesiąc. W grudniu zajmowaliśmy się tematyką praw człowieka w ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Praw Człowieka, oglądaliśmy krótkie filmy i prezentacje a jako podsumowanie utworzyliśmy chmurę wyrazową w aplikacji Mentimeter.
Przygotowaliśmy we współpracy z partnerami akrostych o prawach człowieka w formie książeczki elektronicznej. Ćwiczyliśmy słownictwo z LearningApps i wspólnie układaliśmy życzenia dla uczestników z krajów partnerskich z okazji Nowego Roku 2021 - powstała karta w aplikacji Jamboard. W styczniu odbyły się międzynarodowe spotkania online. W czasie spotkań w grupach omawiane były zagadnienia związane z globalnym ociepleniem, przyczyny jego powstawania i skutki dla środowiska oraz wpływ na życie pingwinów. 20 stycznia obchodziliśmy Dzień Wiedzy o Pingwinach. Taki dzień daje nam sposobność poszerzania wiedzy na temat tych powszechnie lubianych ptaków i zwrócenia uwagi na to, że my też mamy wpływ na ich życie. Uczestnicy projektu zapoznali się z aplikacją Quiver, która nadaje trójwymiarowe kształty pokolorowanym kredkami rysunkom. Odbyło się również końcowe spotkanie uczniów i nauczycieli z krajów biorących udział w projekcie.
Wspólnie z partnerami utworzyliśmy kalendarz ze zdjęciami miejscowości i szkół używając aplikacji Canva oraz dużych rozmiarów plakat Blockposter promujący nasz projekt. Prace umieszczaliśmy na platformie współpracy TwinSpace a nasze opinie na forum. Warto współpracować z partnerami eTwinning, ponieważ wpływa to na zwiększenie kompetencji językowych, podnosi umiejętności związane z wykorzystywaniem nowych technologii oraz pogłębia znajomość realiów krajów europejskich.